Vaša zaštita u digitalnom svijetu nam je izuzetno važna

Sigurnost na internetu

U digitalnom okruženju koje se stalno mijenja, zaštita ličnih podataka i finansijskih transakcija ključna je za izgradnju povjerenja. Kao odgovorna finansijska institucija, posvećeni smo pružanju najvišeg nivoa sigurnosti kako bi vaše online iskustvo bilo sigurno, pouzdano i bezbrižno. Na ovoj stranici pronaći ćete korisne savjete, alate i preporuke koji vam pomažu da prepoznate cyber prijetnje, zaštitite svoje podatke i razvijete sigurne navike korištenja interneta.

 

 Zajedno gradimo sigurnije digitalno okruženje.

Sigurnost na internetu - korisne informacije za vašu digitalnu zaštitu

Sa ciljem prevencije online prevara i zaštite ličnih podataka, dijelimo s vama provjerene i praktične savjete za sigurnije korištenje interneta

Sa ciljem preventivne zaštite korisnika, dijelimo s vama ključne informacije o najčešćim oblicima prevara na društvenim mrežama i savjete kako da sigurno komunicirate online.

Kupovina putem interneta donosi brojne prednosti, ali i rizike. Dijelimo s vama ključne savjete kako prepoznati lažne web stranice, sumnjive prodavače i phishing pokušaje, te kako sigurno koristiti karticu prilikom online plaćanja.

Kartične prevare su sve češće, a prevaranti koriste različite metode poput skimiranja, krađe PIN-a, lažnih poziva i online zloupotreba. Dijelimo s vama ključne savjete kako da sigurno koristite debitne i kreditne kartice, prepoznate rizike i spriječite neovlaštene transakcije

Kompromitacija poslovnog email-a (BEC – Business Email Compromise)/ email računa (EAC - Email Account Compromise)

Business Email Compromise (BEC) ili Email Account Compromise (EAC) je sofisticirana vrsta cyber kriminala u kojoj prevaranti koriste poslovne email adrese kako bi prevarili kompanije da izvrše neovlaštene novčane transakcije ili otkriju povjerljive podatke.

Ove prevare ciljaju firme koje sarađuju sa stranim partnerima i redovno vrše međunarodna plaćanja. Napadači kompromituju email naloge putem socijalnog inženjeringa ili tehničkih upada, predstavljajući se kao pouzdani partneri ili nadređeni.

 

Nakon uspostavljanja povjerenja, traže:

  • hitno plaćanje faktura na nove račune
  • dostavu osjetljivih informacija (npr. finansijski izvještaji, pristupni podaci)

 Savjeti za zaštitu:

  • Uvijek verifikujte platne instrukcije putem telefona ili lično.
  • Svaka promjena računa mora biti potvrđena na više načina (email, telefon, lično).
  • Koristite višefaktorsku autentifikaciju i redovno ažurirajte lozinke.

Tri najčešća tipa BEC prevare

Zaštitite svoju kompaniju

Business Email Compromise (BEC) je sofisticirana vrsta cyber prevare u kojoj napadači koriste kompromitovane poslovne email adrese kako bi prevarili kompanije da izvrše neovlaštene finansijske transakcije ili otkriju povjerljive podatke. Evo tri najčešća oblika:

 

Lažne fakture i promjene računa

Prevaranti se predstavljaju kao poznati dobavljači i šalju fakture s izmijenjenim brojem računa. Cilj je da sredstva budu preusmjerena na račun pod njihovom kontrolom.

 

Lažni emailovi direktora (CEO prevara)

Napadači lažiraju email izvršnog direktora i šalju hitne zahtjeve zaposlenima za kupovinu poklon kartica ili slanje novca. Često traže fotografije serijskih brojeva kartica.

 

Krađa identiteta i pristup emailu

Korištenjem zlonamjernog softvera ili socijalnog inženjeringa, prevaranti kompromituju email naloge zaposlenih u finansijama i šalju uvjerljive zahtjeve za plaćanje.

Stoga savjetujemo da: 

  • Verifikujte sve promjene platnih instrukcija putem nezavisnog kanala.
  • Edukujte zaposlene o vrstama prevara i znakovima upozorenja.
  • Koristite višefaktorsku autentifikaciju i redovno ažurirajte lozinke.

Preporuke za klijente prije nego realizuju nalog za plaćanje

Prevaranti često koriste lažne emailove kako bi vas naveli da otvorite zaražene priloge, kliknete na opasne linkove ili izvršite neovlaštena plaćanja. U nastavku donosimo par ključnih savjeta za sigurnost poslovne email komunikacije:

 

Provjerite pošiljaoca:

  • Da li je email adresa tačna i da li se domena razlikuje od uobičajene?
  • Izbjegavajte odgovaranje na sumnjive poruke i ne otvarajte priloge od nepoznatih pošiljalaca.

Pazite na sadržaj:

  • Ne klikajte na linkove unutar email-a bez prethodne provjere.
  • Obratite pažnju na pravopisne greške i neobično formatiranje teksta.

Potvrdite informacije:

  • Uvijek verifikujte platne instrukcije putem broja koji već poznajete – ne koristite broj sa fakture.
  • Komunicirajte isključivo s ovlaštenim osobama (npr. direktorom finansija).

Uvedite dodatne kontrole:

  • Provjeravajte sve promjene u instrukcijama: naziv naloga, iznos, valuta, broj računa.
  • Uvedite dvostruko odobrenje i ograničite pristup osobama koje mogu izvršiti plaćanja.

Prijavili ste prevaru? Reagujte odmah.

Ako ste izvršili transakciju na osnovu online prevare, odmah kontaktirajte Banku i prijavite slučaj nadležnoj policijskoj upravi ili Ministarstvu unutrašnjih poslova.

Budite oprezni – provjera prije plaćanja je ključna

Nakon potvrde naloga, plaćanje se vrši elektronski ili lično na šalteru Banke. Ipak, prevaranti koriste sve sofisticiranije metode kako bi prevarili pojedince i kompanije.

Naš cilj je da vam pomognemo da prepoznate pokušaje prevare, zaštitite svoje podatke i spriječite finansijsku štetu. Edukacija, provjera informacija i pažljivo postupanje s emailovima i fakturama ključni su koraci u zaštiti

Prevare na društvenim mrežama

Krađa identiteta putem društvenih mreža postaje sve češća. Prevaranti koriste informacije s vaših profila kako bi kreirali lažne profile i zloupotrijebili vaše podatke.

Zapamtite: sigurnost na internetu počinje s vama. Identitet na društvenim mrežama nije uvijek vjerodostojan – postoji mnogo profila s istim ili sličnim podacima. Samo jedan je stvaran, ostali mogu biti prevara.

Savjetujemo da koristite jake lozinke, različite korisničke podatke za svaku platformu i da budete oprezni prilikom dijeljenja ličnih informacija. Sve što objavite na mreži može ostati javno i trajno dostupno.

 

Zaštitite svoj identitet na internetu.

Prevare putem lažnih nagradnih igara

Na društvenim mrežama sve češće se pojavljuju lažne nagradne igre koje obećavaju vrijedne nagrade poput mobitela, laptopa, automobila ili ljetovanja. Ako se od vas traži da “lajkate, komentarišete i podijelite” kako biste učestvovali – budite oprezni. U većini slučajeva, nagrada ne postoji.

Cilj ovih prevara je krađa ličnih podataka. Prevaranti vas mogu kontaktirati putem privatnih poruka i tražiti sliku vaše lične kartebankovne kartice ili vas usmjeriti na lažne web stranice koje izgledaju legitimno, ali služe za krađu osjetljivih informacija.

Takođe, popularne su i prevare koje se predstavljaju kao:

  • Poklanjanje skupih predmeta
  • Pomoć u liječenju ili “dok se ne snađemo”
  • Lažne humanitarne akcije
  • Romantične i direktorske prevare

 

Preporučujemo da svaku sumnjivu nagradnu igru odmah prijavite.


Nikada ne dijelite lične ili finansijske podatke putem poruka ili neprovjerenih linkova.

Tri savjeta za prepoznavanje lažnih računa na društvenim mrežama

Lažni profili su česta metoda online prevara. Prije nego prihvatite zahtjev za prijateljstvo, obratite pažnju na sljedeće:

 

Provjerite sadržaj profila
Lažni profili često objavljuju generičke slike, memove i sadržaj s pravopisnim greškama. Nedostatak originalnih objava može biti znak upozorenja.

 

Analizirajte transparentnost
Postavite sebi pitanje: ko stoji iza ovog profila? Pogledajte šta i kako objavljuje, da li profil djeluje autentično.

 

Procijenite angažman i kvalitet
Lažni profili često imaju kupljene pratioce i komentare koji nisu povezani s objavama. Provjerite omjer pratilaca i objava.

 

Savjeti za sigurnije korištenje društvenih mreža

  • Ne koristite iste lozinke za društvene mreže i bankovne račune.
  • Ne dijelite lične podatke (PIN, broj računa, adresu).
  • Koristite postavke privatnosti i ograničite pristup informacijama.
  • Ne klikajte na sumnjive linkove.
  • Objavljujte samo ono što biste podijelili i sa strancima.

Zaštitite svoje podatke – Banka nikada neće tražiti vaše pristupne informacije

Banka od vas nikada neće tražiti povjerljive podatke putem telefona, e-maila ili SMS poruka. Budite oprezni i ne dijelite: Pristupne podatke za elektronsko bankarstvo; PIN kartice; CVV/CVC broj s poleđine kartice; Fotografije debitne ili kreditne kartice

Ovi podaci su isključivo vaši i ne smiju se dijeliti s trećim licima.

U slučaju sumnje na zloupotrebu kartice ili računa, odmah nas kontaktirajte putem  info@bbi.ba ili  080 020 020 (besplatan info telefon)

Prevare prilikom kupovine na internetu

Planiranje godišnjeg odmora često uključuje pretragu najpovoljnijih ponuda za smještaj i putovanja. Međutim, budite oprezni – privlačne reklame s porukama poput Sniženje”“Ponuda ističe za 15 minuta” ili “Ne propustite često su mamac za prevare.

Sve je više lažnih web stranica koje nude smještaj i putovanja po izuzetno niskim cijenama. Prevaranti koriste sofisticirane metode, uključujući lažne oglase i pop-up prozore, kako bi vas naveli da unesete lične i finansijske podatke.

Savjetujemo vam da uvijek provjerite vjerodostojnost web stranica i ponuda prije nego što izvršite bilo kakvu uplatu.

 

Budite oprezni prilikom online rezervacija

Savjeti za sigurno online plaćanje i prepoznavanje prevara

1. Provjerite SSL certifikat

Prije unosa podataka, provjerite da li web stranica koristi SSL certifikat – URL mora počinjati sa https:// i imati ikonicu katanca. Većina preglednika upozorava ako stranica nije sigurna.

2. Oprez pri plaćanju karticom

Prevaranti često koriste phishing stranice koje imitiraju poznate brendove. Ne klikajte na sumnjive ponude poput “dvije besplatne karte s luksuznim smještajem”. Uvijek koristite provjerene platforme i izbjegavajte plaćanje putem nepoznatih trećih strana.

3. Provjerite recenzije i reputaciju

Prije rezervacije ili kupovine, provjerite recenzije korisnikalokaciju putem Google mapa i kvalitet sadržaja. Generičke i gramatički netačne recenzije mogu ukazivati na prevarantsku stranicu.

4. Vodite ličnu evidenciju

Za svaku online transakciju, sačuvajte screenshot, slip i pratite izvod. Tako lakše uočavate greške, duple naplate ili neovlaštene transakcije.

5. Ne ostavljajte karticu bez nadzora

Nikada ne ostavljajte karticu bez nadzora. Ne držite PIN i karticu zajedno, i uvijek pokrijte tastaturu prilikom unosa PIN-a.

6. Redovno provjeravajte izvode

Pratite sve promjene na računu. U slučaju sumnje, odmah nas kontaktirajte  putem:  info@bbi.ba ili 080 020 020 (besplatan info telefon)

Zaštitite svoje kartice uz mBBI i Card Guard aplikaciju

Korištenjem mobilnog bankarstva mBBI i aplikacije Card Guard, imate potpunu kontrolu nad svojim karticama – idealno rješenje za sigurno plaćanje na putovanjima.

 

 Prednosti Card Guard aplikacije:

  • Aktivacija/deaktivacija kartice po državama
  • Postavljanje limita i upozorenja u realnom vremenu
  • Praćenje i kontrola svih transakcija 24/7
  • Upravljanje debitnim, kreditnim i prepaid karticama putem mobilnog uređaja
  • Prevencija zloupotreba i brza reakcija na sumnjive aktivnosti

Nakon putovanja, jednostavno deaktivirajte karticu za tu državu i dodatno se zaštitite od neovlaštenog korištenja.

Više informacija o ovoj aplikaciji pogledajte OVDJE 

Prevara s karticama – kako prepoznati i zaštititi se

Kartične prevare nastaju kada neovlaštena osoba dođe do podataka s vaše debitne ili kreditne kartice i koristi ih za kupovinu ili prijenos sredstava. Evo najčešćih metoda koje prevaranti koriste:


1. Izgubljena ili ukradena kartica

Ukoliko izgubite karticu ili vam je ukradu, odmah kontaktirajte Banku:  0800 200 20 ili +387 33 652 888

2. Gledanje PIN-a na kasi ili bankomatu 

Uvijek prekrijte tastaturu prilikom unosa PIN-a. Prevaranti mogu pratiti unos i kasnije ukrasti karticu.


3. Skimiranje kartice

Prevaranti postavljaju uređaje na bankomate koji kopiraju podatke s kartice. Ako primijetite neobične dodatke na bankomatu – ne koristite ga i obavijestite Banku.


4. Lažni pozivi i nagradne igre

Prevaranti se predstavljaju kao bankari i traže broj kartice ili da prebacite novac. Banka nikada neće tražiti te podatke telefonom.


5. Phishing poruke i lažni linkovi

Ne dijelite podatke putem emaila, SMS-a, Vibera ili društvenih mreža. Ukoliko ste to učinili, odmah blokirajte karticu.


6. Prevara pri online kupovini i prodaji

Nikada ne šaljite podatke s kartice kupcima ili putem sumnjivih linkova. Za uplatu je dovoljan broj transakcijskog računa.


Podaci koje prevaranti traže:

  • Ime i prezime vlasnika kartice
  • Broj kartice i datum isteka
  • CVV/CVC kod
  • Broj telefona i adresa

Savjeti za sigurnu online kupovinu:

  • Koristite zaštićene uređaje i ažuriran softver
  • Ne spašavajte kartične podatke na online platformama
  • Kupujte samo na stranicama koje koriste https
  • Provjerite recenzije i uslove poslovanja
  • Sačuvajte potvrde o kupovini
  • Izbjegavajte hitne zahtjeve – prevaranti uvijek žure!
 

!!! Prevaranti vas često pokušavaju natjerati da odmah djelujete kako ne biste imali vremena razmišljati ili potvrditi njihovu legitimnost. Nemojte nasjedati, jer sve što djeluje previše dobro da bi bilo istinito, vjerovatno je pokušaj prevare. Ukoliko primjetite i/ili posumnjate da je došlo do prevare korištenjem vaše kartice, nakon što ste istu blokirali potrebno je bez odlaganja zloupotrebu prijaviti nadležnim policijskim upravama ili MUP-u. 

U slučaju dodatnih pitanja, obratite nam se putem e-mail adrese: info@bbi.ba ili putem besplatnog broja info telefona: 080 020 020.

 

 

O nama

Bosna Bank International d.d. Sarajevo

Novosti

Budite u toku s novostima iz BBI banke

Lokacije

Pronađite najbližu poslovnicu

Kontakt

Sve informacije na jednom mjestu

GPI

Provjerite status deviznih transakcija

O nama

Bosna Bank International d.d. Sarajevo

Novosti

Budite u toku s novostima iz BBI banke

Lokacije

Pronađite najbližu poslovnicu

Kontakt

Sve informacije na jednom mjestu

GPI

Provjerite status deviznih transakcija

logo-bijeli-01

mBBI mobilno bankarstvo