U digitalnom okruženju koje se stalno mijenja, zaštita ličnih podataka i finansijskih transakcija ključna je za izgradnju povjerenja. Kao odgovorna finansijska institucija, posvećeni smo pružanju najvišeg nivoa sigurnosti kako bi vaše online iskustvo bilo sigurno, pouzdano i bezbrižno. Na ovoj stranici pronaći ćete korisne savjete, alate i preporuke koji vam pomažu da prepoznate cyber prijetnje, zaštitite svoje podatke i razvijete sigurne navike korištenja interneta.
Zajedno gradimo sigurnije digitalno okruženje.
Sa ciljem prevencije online prevara i zaštite ličnih podataka, dijelimo s vama provjerene i praktične savjete za sigurnije korištenje interneta
Sa ciljem preventivne zaštite korisnika, dijelimo s vama ključne informacije o najčešćim oblicima prevara na društvenim mrežama i savjete kako da sigurno komunicirate online.
Kupovina putem interneta donosi brojne prednosti, ali i rizike. Dijelimo s vama ključne savjete kako prepoznati lažne web stranice, sumnjive prodavače i phishing pokušaje, te kako sigurno koristiti karticu prilikom online plaćanja.
Kartične prevare su sve češće, a prevaranti koriste različite metode poput skimiranja, krađe PIN-a, lažnih poziva i online zloupotreba. Dijelimo s vama ključne savjete kako da sigurno koristite debitne i kreditne kartice, prepoznate rizike i spriječite neovlaštene transakcije
Business Email Compromise (BEC) ili Email Account Compromise (EAC) je sofisticirana vrsta cyber kriminala u kojoj prevaranti koriste poslovne email adrese kako bi prevarili kompanije da izvrše neovlaštene novčane transakcije ili otkriju povjerljive podatke.
Ove prevare ciljaju firme koje sarađuju sa stranim partnerima i redovno vrše međunarodna plaćanja. Napadači kompromituju email naloge putem socijalnog inženjeringa ili tehničkih upada, predstavljajući se kao pouzdani partneri ili nadređeni.
Nakon uspostavljanja povjerenja, traže:
Business Email Compromise (BEC) je sofisticirana vrsta cyber prevare u kojoj napadači koriste kompromitovane poslovne email adrese kako bi prevarili kompanije da izvrše neovlaštene finansijske transakcije ili otkriju povjerljive podatke. Evo tri najčešća oblika:
Lažne fakture i promjene računa
Prevaranti se predstavljaju kao poznati dobavljači i šalju fakture s izmijenjenim brojem računa. Cilj je da sredstva budu preusmjerena na račun pod njihovom kontrolom.
Lažni emailovi direktora (CEO prevara)
Napadači lažiraju email izvršnog direktora i šalju hitne zahtjeve zaposlenima za kupovinu poklon kartica ili slanje novca. Često traže fotografije serijskih brojeva kartica.
Krađa identiteta i pristup emailu
Korištenjem zlonamjernog softvera ili socijalnog inženjeringa, prevaranti kompromituju email naloge zaposlenih u finansijama i šalju uvjerljive zahtjeve za plaćanje.
Stoga savjetujemo da:
Prevaranti često koriste lažne emailove kako bi vas naveli da otvorite zaražene priloge, kliknete na opasne linkove ili izvršite neovlaštena plaćanja. U nastavku donosimo par ključnih savjeta za sigurnost poslovne email komunikacije:
Provjerite pošiljaoca:
Pazite na sadržaj:
Potvrdite informacije:
Uvedite dodatne kontrole:
Ako ste izvršili transakciju na osnovu online prevare, odmah kontaktirajte Banku i prijavite slučaj nadležnoj policijskoj upravi ili Ministarstvu unutrašnjih poslova.
Nakon potvrde naloga, plaćanje se vrši elektronski ili lično na šalteru Banke. Ipak, prevaranti koriste sve sofisticiranije metode kako bi prevarili pojedince i kompanije.
Naš cilj je da vam pomognemo da prepoznate pokušaje prevare, zaštitite svoje podatke i spriječite finansijsku štetu. Edukacija, provjera informacija i pažljivo postupanje s emailovima i fakturama ključni su koraci u zaštiti
Krađa identiteta putem društvenih mreža postaje sve češća. Prevaranti koriste informacije s vaših profila kako bi kreirali lažne profile i zloupotrijebili vaše podatke.
Zapamtite: sigurnost na internetu počinje s vama. Identitet na društvenim mrežama nije uvijek vjerodostojan – postoji mnogo profila s istim ili sličnim podacima. Samo jedan je stvaran, ostali mogu biti prevara.
Savjetujemo da koristite jake lozinke, različite korisničke podatke za svaku platformu i da budete oprezni prilikom dijeljenja ličnih informacija. Sve što objavite na mreži može ostati javno i trajno dostupno.
Zaštitite svoj identitet na internetu.
Na društvenim mrežama sve češće se pojavljuju lažne nagradne igre koje obećavaju vrijedne nagrade poput mobitela, laptopa, automobila ili ljetovanja. Ako se od vas traži da “lajkate, komentarišete i podijelite” kako biste učestvovali – budite oprezni. U većini slučajeva, nagrada ne postoji.
Cilj ovih prevara je krađa ličnih podataka. Prevaranti vas mogu kontaktirati putem privatnih poruka i tražiti sliku vaše lične karte, bankovne kartice ili vas usmjeriti na lažne web stranice koje izgledaju legitimno, ali služe za krađu osjetljivih informacija.
Takođe, popularne su i prevare koje se predstavljaju kao:
Preporučujemo da svaku sumnjivu nagradnu igru odmah prijavite.
Nikada ne dijelite lične ili finansijske podatke putem poruka ili neprovjerenih linkova.
Lažni profili su česta metoda online prevara. Prije nego prihvatite zahtjev za prijateljstvo, obratite pažnju na sljedeće:
Provjerite sadržaj profila
Lažni profili često objavljuju generičke slike, memove i sadržaj s pravopisnim greškama. Nedostatak originalnih objava može biti znak upozorenja.
Analizirajte transparentnost
Postavite sebi pitanje: ko stoji iza ovog profila? Pogledajte šta i kako objavljuje, da li profil djeluje autentično.
Procijenite angažman i kvalitet
Lažni profili često imaju kupljene pratioce i komentare koji nisu povezani s objavama. Provjerite omjer pratilaca i objava.
Savjeti za sigurnije korištenje društvenih mreža
Banka od vas nikada neće tražiti povjerljive podatke putem telefona, e-maila ili SMS poruka. Budite oprezni i ne dijelite: Pristupne podatke za elektronsko bankarstvo; PIN kartice; CVV/CVC broj s poleđine kartice; Fotografije debitne ili kreditne kartice
Ovi podaci su isključivo vaši i ne smiju se dijeliti s trećim licima.
U slučaju sumnje na zloupotrebu kartice ili računa, odmah nas kontaktirajte putem info@bbi.ba ili 080 020 020 (besplatan info telefon)
Planiranje godišnjeg odmora često uključuje pretragu najpovoljnijih ponuda za smještaj i putovanja. Međutim, budite oprezni – privlačne reklame s porukama poput “Sniženje”, “Ponuda ističe za 15 minuta” ili “Ne propustite“ često su mamac za prevare.
Sve je više lažnih web stranica koje nude smještaj i putovanja po izuzetno niskim cijenama. Prevaranti koriste sofisticirane metode, uključujući lažne oglase i pop-up prozore, kako bi vas naveli da unesete lične i finansijske podatke.
Savjetujemo vam da uvijek provjerite vjerodostojnost web stranica i ponuda prije nego što izvršite bilo kakvu uplatu.
Budite oprezni prilikom online rezervacija
1. Provjerite SSL certifikat
Prije unosa podataka, provjerite da li web stranica koristi SSL certifikat – URL mora počinjati sa https:// i imati ikonicu katanca. Većina preglednika upozorava ako stranica nije sigurna.
2. Oprez pri plaćanju karticom
Prevaranti često koriste phishing stranice koje imitiraju poznate brendove. Ne klikajte na sumnjive ponude poput “dvije besplatne karte s luksuznim smještajem”. Uvijek koristite provjerene platforme i izbjegavajte plaćanje putem nepoznatih trećih strana.
3. Provjerite recenzije i reputaciju
Prije rezervacije ili kupovine, provjerite recenzije korisnika, lokaciju putem Google mapa i kvalitet sadržaja. Generičke i gramatički netačne recenzije mogu ukazivati na prevarantsku stranicu.
4. Vodite ličnu evidenciju
Za svaku online transakciju, sačuvajte screenshot, slip i pratite izvod. Tako lakše uočavate greške, duple naplate ili neovlaštene transakcije.
5. Ne ostavljajte karticu bez nadzora
Nikada ne ostavljajte karticu bez nadzora. Ne držite PIN i karticu zajedno, i uvijek pokrijte tastaturu prilikom unosa PIN-a.
6. Redovno provjeravajte izvode
Pratite sve promjene na računu. U slučaju sumnje, odmah nas kontaktirajte putem: info@bbi.ba ili 080 020 020 (besplatan info telefon)
Korištenjem mobilnog bankarstva mBBI i aplikacije Card Guard, imate potpunu kontrolu nad svojim karticama – idealno rješenje za sigurno plaćanje na putovanjima.
Prednosti Card Guard aplikacije:
Nakon putovanja, jednostavno deaktivirajte karticu za tu državu i dodatno se zaštitite od neovlaštenog korištenja.
Više informacija o ovoj aplikaciji pogledajte OVDJE
Kartične prevare nastaju kada neovlaštena osoba dođe do podataka s vaše debitne ili kreditne kartice i koristi ih za kupovinu ili prijenos sredstava. Evo najčešćih metoda koje prevaranti koriste:
1. Izgubljena ili ukradena kartica
Ukoliko izgubite karticu ili vam je ukradu, odmah kontaktirajte Banku: 0800 200 20 ili +387 33 652 888
Uvijek prekrijte tastaturu prilikom unosa PIN-a. Prevaranti mogu pratiti unos i kasnije ukrasti karticu.
3. Skimiranje kartice
Prevaranti postavljaju uređaje na bankomate koji kopiraju podatke s kartice. Ako primijetite neobične dodatke na bankomatu – ne koristite ga i obavijestite Banku.
4. Lažni pozivi i nagradne igre
Prevaranti se predstavljaju kao bankari i traže broj kartice ili da prebacite novac. Banka nikada neće tražiti te podatke telefonom.
5. Phishing poruke i lažni linkovi
Ne dijelite podatke putem emaila, SMS-a, Vibera ili društvenih mreža. Ukoliko ste to učinili, odmah blokirajte karticu.
6. Prevara pri online kupovini i prodaji
Nikada ne šaljite podatke s kartice kupcima ili putem sumnjivih linkova. Za uplatu je dovoljan broj transakcijskog računa.
Podaci koje prevaranti traže:
!!! Prevaranti vas često pokušavaju natjerati da odmah djelujete kako ne biste imali vremena razmišljati ili potvrditi njihovu legitimnost. Nemojte nasjedati, jer sve što djeluje previše dobro da bi bilo istinito, vjerovatno je pokušaj prevare. Ukoliko primjetite i/ili posumnjate da je došlo do prevare korištenjem vaše kartice, nakon što ste istu blokirali potrebno je bez odlaganja zloupotrebu prijaviti nadležnim policijskim upravama ili MUP-u.
U slučaju dodatnih pitanja, obratite nam se putem e-mail adrese: info@bbi.ba ili putem besplatnog broja info telefona: 080 020 020.
Cijenimo vaše mišljenje
O nama
Korisni linkovi
Preuzmite aplikaciju
Sigurno bankarstvo.
Preuzmite besplatno.