Stanovništvo

Finansiranja

Linija finansiranja

Na osnovu Ugovora o poslovnoj saradnji Kantona Sarajevo – Ministarstva privrede i Bosna Bank International d.d. Sarajevo potpisanog 04.10.2024.godine objavljuje se:

 

J A V N I P O Z I V

SUBJEKTIMA MIKRO I MALE PRIVREDE ZA PODNOŠENJE ZAHTJEVA ZA ODOBRENJE FINANSIRANJA  

 

1.           PREDMET POZIVA

Predmet poziva je prikupljanje zahtjeva subjekata male privrede za odabir korisnika sredstava finansiranja uz subvencioniranje profitne marže u skladu s uslovima iz ovog Javnog poziva.

 

2.           PRAVO UČEŠĆA – KORISNICI LINIJE FINANSIRANJA

Podnosilac zahtjeva za finansiranje uz subvenciju profitne marže može ostvariti pravo na ovo finansiranje samo kod jedne banke koja je izabrana Odlukom Vlade Kantona Sarajevo, broj: 02-04-40914-6/24 od 05.09.2024. godine.

Pravo na dodjelu finansiranja mogu ostvariti mikro i mali subjekti male privrede definisani Zakonom o poticaju razvoja male privrede 

 

– Mikro subjekti male privrede su fizička i pravna lica koja zapošljavaju prosječno godišnje devet i manje lica i čiji ukupni godišnji prihodi i/ili čiji ukupni godišnji bilans stanja manji od 3.900.000,00 KM i

-Mali subjekti male privrede su fizička i pravna lica koja zapošljavaju prosječno godišnje od 10 do 49 lica i čiji je ukupni godišnji prihod i/ili čiji je ukupni godišnji bilans stanja manji od 19.500.000,00 KM (“Službene novine Kantona Sarajevo”, broj: 29/15), kao krajnji korisnici poticajnih sredstava finansiranja koji ispune sve potrebne uslove za dodjelu ovih sredstava, uključujući i uslov da na osnovu obavještenja Službe za statistiku o razvrstavanju djelatnosti prema Klasifikaciji djelatnosti KD BiH 2010 (“Službeni glasnik BiH”, broj 47/10) ima registrovanu i aktivno obavlja osnovnu djelatnost unutar sljedećih područja djelatnosti, i to:

 

 – Područje C: Prerađivačka industrija (10.11-10.92), 11.07, (13.10-18.20), (20.11-25.30) i (25.50-33.20);

 – Područje D: Proizvodnja i snabdijevanje električnom energijom, plinom, parom i klimatizacija 35.11;

 – Područje E: Opskrba vodom; uklanjanje otpadnih voda, gospodarenje otpadom te sanacije okoliša 38.11, 38.12, 38.21, 38.22, 38.31 i 38.32;

 – Područje F:  Građevinarstvo (41.10-43.99);

 – Područje G: Trgovina na veliko i na malo; Popravak motornih vozila i motocikala (45.11-45.40), (46.21-46.24), (46.31-46.33), (46.36-46.39), (46.41-46.77), 46.90, (47.11-47.24), 47.29 i (47.41-47.79);

 – Područje H: Prevoz i skladištenje 49.31, 49.39, 49.41, 49.42, 52.10, 52.21, 52.23, 52.24 i 52.29;

 – Područje I: Djelatnosti pružanja smještaja te pripreme i usluživanja hrane (55.10-56.29);

 – Područje J: Informacije i komunikacije (58.11-63.99);

 – Područje: M: Stručne, znanstvene i tehničke djelatnosti (69.10-75.00);

 – Područje N: Administrativne i pomoćne uslužne djelatnosti  (79.11-79.90), (81.21-81.30), 82.11 i 82.20;

 – Područje P: Obrazovanje 85.10 i (85.51-85.60);

 – Područje Q: Djelatnosti zdravstvene zaštite i socijalne skrbi (86.21-88.99);

 – Područje S: Ostale uslužne djelatnosti (95.11-96.04);

 

Prioritet u ostvarenju prava na poticajna sredstava finansiranja ostvaruju mikro i mali subjekti male privrede koji u podnesenom zahtjevu za kredit (finansiranje) navedu da će obezbijediti nova zapošljavanja. Poticajna sredstva finansiranja namijenjena su korisnicima sredstava za obezbjeđenje tekuće likvidnosti, produktivnije poslovanje i rast privrednih aktivnosti, kao i za finansiranje za trajna obrtna sredstva.

 

3.           NAMJENA SREDSTAVA

Korisnik sredstava obavezuje se da poticajna sredstva finansiranja koristi na način da najmanje 50% odobrenog iznosa utroši za osnovna sredstva, a maksimalno do 50% odobrenog kreditnog iznosa za obrtna sredstva i održavanje tekuće likvidnosti. Korisnik sredstava obavezan je zadržati minimalno 70% od broja uposlenih koji je imao na dan podnošenja zahtjeva za finansiranje. Korisnik sredstava je obavezan da obezbijedi nova zapošljavanja koja je naveo u zahtjevu za finansiranje ako je time imao prioritet u postupku ostvarenja prava na poticajna sredstva finansiranja.

 

4.           KRITERIJI ZA UTVRĐIVANJE ODABIR KORISNIKA LINIJE FINANSIRANJA

Osnovni kriteriji za odabir korisnika linije finansiranja su:

 – Vrsta djelatnosti;

 – Namjena utroška sredstava;

 – Broj zaposlenih;

 – Povećanje broja zaposlenih;

 – Produktivnije poslovanje;

 – Rast privrednih aktivnosti i;

 – Formalno – pravno uredna dokumenta za obezbjeđenje finansiranja.

 

5.          INFORMACIJE O ROČNOSTI, NAMJENI, IZNOSIMA I VISINI SUBVENCIJE

 –  Odobreno finansiranje po jednom Korisniku sredstava ograničava se iznosom do 2.000.000,00 KM, sa maksimalnim rokom otplate u zavisnosti od vrste i visine zahtjeva za finansiranje  do 84 mjeseca, sa grace periodom do 24 mjeseca, a koji rok ne uključuje ugovoreni grace period od 24 mjeseca.

 – Visina subvencionirane profitne stope je 0% (2,84% prije subvencije).

 – Naknada za obradu zahtjeva iznosi 0,00%. 

 – Posebni uslovi za isplatu subvencije su: uredno izmirivanje svih obaveza za poreze i doprinose, zadržavanje minimalno 70% broja zaposlenika u odnosu na dan podnošenja zahtjeva z finansiranje, obezbjeđenje novih zapošljavanja navedenih u zahtjevu za finansiranje ako je time ostvaren prioritet u ostvarenju prava na poticajna sredstva i uredno izmirenje dospjelih obaveza po finansiranjima koje je u nadležnosti Banke.

Subvencije se obračunavaju i isplaćuju kvartalno, na bazi prethodno urađenog monitoringa

 

6.           POTREBNA DOKUMENTACIJA

Prilikom podnošenja zahtjeva za finansiranje, podnosilac ovog zahtjeva je obavezan dostaviti izjavu da je taj zahtjev za finansiranje jedini zahtjev koji je podnio u liniji finansiranja iz stava 1. ovog člana, odnosno da zahtjev za finansiranje u ovoj liniji finansiranja nije predao bilo kojoj drugoj banci izabranoj Odlukom Vlade KS iz člana 2. Javnog poziva.

 

Potrebna dokumentacija za apliciranje pravnih lica:

 –  Zahtjev kojim se definiše namjena, iznos i rok otplate finansiranja, očekivani efekti u zapošljavanju, shodno biznis planu;

 – Rješenje o upisu u sudski registar sa svim izmjenama i dopunama;

 – Aktuelni izvod iz sudskog registra ne stariji od 90 dana;

 – Statut i Odluka o osnivanju preduzeća;

 – Uvjerenje o poreskoj registraciji od Porezne uprave – ID broj;

 – Uvjerenje o registraciji obveznika poreza na dodanu vrijednost – PDV broj;

 – Obavještenje nadležne Službe za statistiku o razvrstavanju pravnog lica prema KD 2010 djelatnosti;

 – Uvjerenje Porezne uprave o izmirenim direktnim porezima sa obaveznom Listom osiguranih lica za obveznika na dan podnošenja zahtjeva za izdavanje predmetnog uvjerenja, ne starije od 30 dana od dana podnošenja zahtjeva za odobrenje finansiranja;

 – Uvjerenje Uprave za indirektno oporezivanje o izmirenim indirektnim porezima, ne starije od 30 dana;

 – Kopija lične karte i CIPS-a za lica ovlaštena za zastupanje;

 – Izjava o povezanim licima;

 – Saglasnost za provjeru Centralnog registra kredita (CRK);

 – Izvještaj eksternog revizora (samo za dioničarska društva);

 – Poslovni plan, projektovani bilansi i gotovinski tokovi za period otplate finansiranja;

 – Bilans stanja i uspjeha za prethodne dvije godine, te preliminarni finansijski pokazatelji za tekući period;

 – Dokumentacija za obezbjeđenje finansiranja i instrumenti obezbjeđenja finansiranja (kolateral) koje određuje Banka, u skladu sa svojom poslovnom politikom i ovisi o bonitetu komitenta; i

 – Po zahtjevu Banke i ostale dokumente u skladu sa internim aktima Banke.

 

Potrebna dokumentacija za apliciranje fizičkih lica (obrtnici i samostalne djelatnosti):

 – Uredno popunjen i ovjeren Zahtjev kojim se definiše namjena, iznos i rok otplate finansiranja;

 –  Dokaz o namjenskom korištenju sredstva finansiranja (predračun, faktura, Ugovor o kupoprodaji, potvrda o ostatku duga);

 – Rješenje nadležnog općinskog organa za obavljanje djelatnosti;

 – Kopija kartona deponovanih potpisa lica ovlaštenih za zastupanje;

 – Specifikacija o utvrđivanju dohotka od samostalne djelatnosti za posljednje dvije godine;

 – Uvjerenje o poreskoj i PDV registraciji (ukoliko je djelatnost u obavezi);

 – Obavještenje nadležne Službe za statistiku o razvrstavanju obrta prema KD 2010 djelatnosti;

 –  Fotokopija LK – vlasnika samostalne djelatnosti;

 – Fotokopija CIPS potvrde – vlasnika samostalne djelatnosti;

 – Specifikacija uz isplatu plata – Obrazac 2001 i 2002;

 – Uvjerenje Porezne uprave o izmirenim direktnim porezima, ne starije od 30 dana;

 – Uvjerenje Uprave za indirektno oporezivanje o izmirenim indirektnim porezima, ne starije od 30 dana (ukoliko je djelatnost u PDV sistemu);

 – Odgovarajući dokument koji dokazuje da vlasnik samostalne djelatnosti ima nekretninu u svom vlasništvu (stan, kuća, zemljište, poslovni prostor); odgovarajući dokument koji dokazuje vlasništvo – ZK izvadak, list nepokretnosti, posjedovni list (samo za ona područja u kojima nisu uspostavljene zemljišne knjige) i

 – Po zahtjevu Banke i ostala dokumenta u skladu sa internim aktima Banke.

 

Potrebna dokumentacija za založno pravo:

Korisnici sredstava obavezni su osigurati određenu/propisanu vrstu kolaterala kao obezbjeđenje finansiranja u ovoj liniji finansiranja. Vrsta kolaterala će zavisiti od kreditne sposobnosti Korisnika sredstava, iznosa finansiranja i drugih parmetara određenih od strane BBI Banke.

Uobičajene vrste kolaterala koje BBI Banka prihvata su:

 –  Založno pravo na nekretnine;

 – Založno pravo na opremu;

 – Mjenice poslovnog subjekta;

 – Lične mjenice vlasnika privrednog društva ili obrta;

 – Ugovor o asignaciji;

 – Polisa osiguranja vinkulirana u korist BBI Banke i

 – Ostalo.

 

 

7.           ROKOVI

Prijem zahtjeva za finansiranje, proces obrade i odobravanje finansiranja iz sredstava ove linije finansiranja vršit će BBI Banka, u roku od 30 dana od dana podnesenog zahtjeva za finansiranje.

Uz saglasnost Ministarstva privrede Kantona Sarajevo, BBI Banka zaključuje ugovor sa Korisnikom sredstava, u roku od 30 (trideset) dana od dana podnesenog zahtjeva za finansiranje.

 

8.           MJESTO I NAČIN PODNOŠENJA ZAHTJEVA

Zahtjevi za finansiranja sa potrebnom dokumentacijom podnose se u zatvorenim kovertama sa naznakom: “Zahtjev za finansiranje iz linije Kantona Sarajevo” lično na protokol ili preporučenom poštom, na adresu: BOSNA BANK INTERNATIONAL d.d. Sarajevo, Trg djece Sarajeva bb, 71000 Sarajevo ili putem elektronske pošte: linijakantonasarajevo@bbi.ba.

 

9.           UGOVOR SA KORISNICIMA FINANSIRANJA

Prijem zahtjeva, proces analize, obrade i odobravanja za finansiranje iz sredstava finansijske linije vršit će se u skladu sa redovnim procedurama BBI Banke. Ugovore o finansiranjima sa korisnicima sredstava zaključivat će BOSNA BANK INTERNATIONAL d.d. Sarajevo. Ugovorom će se definisati međusobne obaveze i prava ugovornih strana, te način korištenja finansiranja. Za sva finansiranja je obavezan monitoring od strane BBI banke na kvartalnom nivou. Monitoring se provodi do kraja narednog kvartala za protekli kvartal.

Korisnik sredstava je obavezan da BBI banci dostavi i redovno dostavlja svu potrebnu dokumentaciju u svrhu dokaza ispunjenja uslova iz ugovora zaključenog između BBI Banke i Korisnika sredstava za ostvarivanja prava na subvencioniranu profitnu stopu.

 

10.         OSTALO

U postupku podnošenja zahtjeva po javnom pozivu BBI banka ne snosi nikakve troškove učesnicima, te zadržava pravo da u slučaju opravdanosti zahtjeve u potpunosti odbije. Dostavljena dokumentacija se neće vraćati.

 

11.         INFORMACIJE

Dodatne informacije prije samog podnošenja zahtjeva u toku javnog poziva mogu se dobiti pozivom na telefone:

 

033 275-507 i 033 275 240 ili na e-mail: linijakantonasarajevo@bbi.ba

O nama

Bosna Bank International d.d. Sarajevo

Novosti

Budite u toku s novostima iz BBI banke

Lokacije

Pronađite najbližu poslovnicu

Kontakt

Sve informacije na jednom mjestu

GPI

Provjerite status deviznih transakcija

O nama

Bosna Bank International d.d. Sarajevo

Novosti

Budite u toku s novostima iz BBI banke

Lokacije

Pronađite najbližu poslovnicu

Kontakt

Sve informacije na jednom mjestu

GPI

Provjerite status deviznih transakcija